DİZ PROTEZİ

Diz Protezi Nedir?

Diz protezi, 60’lı yıllardan beri kullanılan bir yöntem olup özel olarak şekillendirilmiş malzemelerden oluşan yapay bir eklemdir. Dizlerinde ve eklemlerinde problemi olan hastalara ağrısız ve daha rahat hareket edebilme imkânı sağlar. Yaşlı insanların en büyük problemlerinden birisidir diz ağrıları. Çoğu dizlerinin ve bacaklarının ağrıdığından şikâyet eder. Ama bu ağrılara katlanmanıza gerek yok. Diz protezi sayesinde ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz.

Diz Protezi Ne Zaman Yapılmalıdır?

Kireçlenmeye bağlı diz protezi ameliyatı için 2 önemli gerekçe vardır.

1- Hastanın ağrısız yürüme mesafesinin 300 metrenin altına düşmesi,

2- Her gün ağrı kesici ilaç kullanmak zorunda kalması halinde hastaya protez yapılması gerekmektedir. Her gün ağrı kesici almak zorunda kalan hastalarda ilaçlara bağlı böbrek ve karaciğer hasarı meydana gelebilir.

Hastanın Yürüme mesafesinin artırılması ve ağrı kesici ihtiyacının önüne geçilebilmesi içindiz protezi ameliyatı yapılmasında fayda vardır.

Diz Protezi Hangi Durumlarda Yapılır?

Diz protezi ameliyatı dizlerinde yoğun ağrısı olan, birçok yöntem uygulanmasına rağmen diz ağrıları geçirilemeyen, yürüme de günlük işlerini dahi yapmakta zorlanan kişilere, eklem kıkırdağında sıkıntı olan hastalara uygulanabilir. Diz kireçlenmesinin olduğu durumlarda, kırıklarda yaralanmalarda diz protezi ameliyatı uygulanabilir. İnternetten diz protezi ameliyatı izle şeklinde arama yaparak ameliyat ile ilgili daha kapsamlı bilgi elde edebilirsiniz. Diz protezi ameliyatı fiyatı da günümüzde yöntemlerin artması ve uygulamanın çoğalması nedeniyle daha uygundur.

Kimler Diz Protezine Adaydır?

Total diz protezi genellikle dizinde ciddi kireçlenmesi olan hastalara uygulanır. Diz protezi olan hastaların çoğu 60-80 yaş arasıdır; bununla beraber her hasta doktor tarafından ayrı değerlendirilir; cerrahi kararına yaşa göre değil hastanın ağrı ve sakatlık derecesine göre karar verilir. 16 yaşında olan genç haslara ve 90 yaşında olan yaşlı hastalara bile başarılı protez uygulamaları vardır. Diz protezi ameliyatı fiyatı da günümüzde yöntemlerin artması ve uygulamanın çoğalması nedeniyle daha uygundur.

Yapay Bir Dizden Beklenti Ne Olmalıdır?

Total diz protezine karar verirken önemli bir nokta bu cerrahinin neleri sağlayıp neleri sağlayamayacağının bilinmesidir. Yapay bir dizin tamamen normal diz gibi olması beklenmemelidir. Ancak iyi yapılan bir ameliyat ile ağrılarınız en az 20-25 yıl süre geçmiş olacaktır. Eğer eşlik eden başka sağlık sorunlarınız yok ise günlük normal aktivitelerin çoğunu rahatlıkla yapabilirsiniz. Doktorunuzun talimatları ile yapay diziniz ile spor aktivitelerin e katılabilir bazı ağır işleri bile yapabilirsiniz. Dizlerinde hareket kısıtlılığı olan hastaları %90′ ı total diz protezi sonrası daha iyi bir hareket açıklığına sahip olur. Ancak protez ile süper bir atlet performansına sahip olamayacağınızı ve kireçlenme gelişmeden önce de yapamadığınızdan daha fazlasını yapamayacağınızı bilmeniz gerekmektedir. Cerrahi sonrası hayatınızın geri kalan kısmında futbol, basketbol gibi kontak sporları yapamayacak, kendinizi çok zorlamamak şartı ile tenis oynayabilecek, kısa mesafeli koşular yapabileceksiniz.

Diz Protezinin Alternatifi Var Mıdır?

Diz eklemi bozulduğu için yürüme güçlüğü çeken ve şiddetli ağrısı olan hastalara diz protezi ameliyatı dışında eklem dondurma ameliyatı yapılabilir. Eklem dondurma ameliyatı fiziki olarak ağır iş yapan kişilerde tercih edilir. Ancak iki diz eklemi birlikte bozulmuş ise her iki dizi dondurma işlemi yapmak sakıncalıdır. Günümüzde ileri derecede hareket kısıtlılığına neden olduğu için eklem dondurma ameliyatı giderek azalmaktadır. İnsanlar donmuş diz eklemi yerine hareketli diz eklemini tercih etmektedir. Diz protezi ameliyatı videosu izleyerek yapılan müdahalelerle ilgili kapsamlı bilgi edinebilirsiniz.

Protez Ne Kadar Kullanılabilir?

Protezin kullanım süresi uygulanan tekniğe ve hastanın kullanımına göre değişiklik gösterebilmektedir. İyi bir yöntemle takılan protez yaklaşık olarak on beş sene dayanabilmektedir. Protezin ömrünü etkileyen durumlar var tabii. Kemik erimesi olan kişilerde protezin ömrü kısalabiliyor.

Total Diz Protezinin Bir Ömrü Var Mıdır?

Total diz protezini oluşturan metal ve plastik parçalar, hareket sırasında ortaya çıkan sürtünmeye bağlı olarak zaman içinde aşınır. Aşınma ile ortaya çıkan ve gözle görülmeyecek kadar küçük metal ve plastik parçalarına karşı vücudun cevabı ile protezler tutunduğu kemikten ayrılıp gevşeyebilir. Uygun cerrahi teknik ve modern protez tasarımları kullanılarak yapılan diz protezlerinin ömrü günümüzde 25-30 yıla kadar uzamıştır. Gevşeyen protezler, çoğu hastada ikinci bir ameliyat ile çıkartılıp yeniden protez yerleştirilebilir, ancak ikinci protezin ömrü, ilki kadar uzun değildir.