Dizinizden Ses Geliyorsa Menisküs Yırtığı Belirtisi Olabilir

Genellikle sporcu hastalığı olarak bilinen menisküs yırtıkları diz zorlaması sonucunda görülen ve hayat kalitesini önemli ölçüde düşüren bir sağlık sorunudur. Diz bölgesinde ağrı şişlik ve ses gelmesi gibi belirtilerle kendini gösteren menisküs yırtılması tedavi edilmediğinde kalıcı hasarlara neden olabilir.

Önemsenmeyen Menisküs Yırtığı Kireçlenme Nedeni!

Genellikle sporcu hastalığı olarak bilinen menisküs yırtıkları, dizini herhangi bir şekilde zorlamış herkeste görülebilir. Dizde ağrı, şişlik v.b gibi belirtilerle kendini gösteren menisküs yırtılması, tedavi edilmediğinde dizde kireçlenmeye neden olabilir.

Fazla Kilolar Eklem Kireçlenmesine Neden Oluyor

Özellikle orta yaşın üzerindeki ve fazla kilolu olan bireylerden sıkça duymaya alışık olduğumuz, merdiven çıkamama ya da diz ağrısı gibi şikayetler aslında çok önemli bir rahatsızlığın belirtileri olabilir. Kişinin hareket kabiliyetini azaltarak yaşam kalitesini ciddi ölçüde düşüren eklem kireçlenmesi özellikle şişman bireyleri tehdit etmektedir.

Diz ve Kalça Ağrıları Eklem Kireçlenmesine İşaret Edebilir

Ayak başparmağındaki şişlik ve çıkıntı ile kendini gösteren halluks valgus özellikle kadınları estetik açıdan kaygılandırıyor. Ancak bu çıkıntı ve şişlik estetik görünümü olumsuz etkilemesi bir yana, tedavi edilmediği takdirde ciddi ağrılara ve kişiyi ameliyata kadar gidebilen ayak problemlerine neden olabiliyor.